مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد

ساخت وبلاگ

مادیت با همگی رنگهای دلفریبش بر سفره زمین نقش بسته میباشد بادهای غرور و غفلت هر دم بر آدمی وزیدن میگیرند و حریق رغبت اورا به ماندنی ابدی در زمین شعله ورتر می نمایند. مسجدقطعه ای آسمانی در زمین میباشد قطعه ای از ملکوت معبود نقطه ای برای بلندشدن. مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد محلی برای بخود داخل شدن و نقط ی اوج تصاحب کردن. از هیچ و پوچ رستن و به ابدیت پیوستن.

البته هر کسی نمی تواند این سود را از مسجد برگیرد آنها که بی پیشگفتار و از سرعادت پا به مسجد می‌گذارند چه بسا درین نقطه نیز زمینی باقی بمانند. آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد بجای آنکه به بالا بنگرند چشمها را همچنان به ذیل می سپارند بجای عروج، تمایل به ماندن رادر خود تقویت می نمایند پس می بایست خود را مهیا کرد و آگاهانه پای به مسجد گذاشت.

اسلام در‌این خصوص دستوراتی به قرار ذیل صادر نموده است:

1. منزل تکانی دل بر در مسجد

امام راست گو(ع) فرمود: دلت را بر در مسجد از هرچه به خویش سرگرم می سازد و در بین تو و پروردگارت پرده می افکند تهی ساز که وی تنهاپاکترین و خالص ترین را می پذیرد. (1)

2. اعتنا به مقام رفیع مسجد

امام درستگو(ع) فرمود. رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد سپس که بر در مسجد قرارگرفتی بدان که بر درگاه ملک گرانقدر هستی که فقط پاکان بر آن قدم می نهند و تنهادوستان در مجلس وی گرد می‌آیند. (2)

3. دقت به غرض و فلسفه رفتن به مسجد

امام راست گو(ع) فرمود:

تو آمده ای که عبادت کنی و با وی انس گیری. (3)

برای سرویس به ملک پا پیش گذار که در شرایطی‌که غافل از فرم وی باشی، خطری گران قدر تو رافرا می‌گیرد. (4)

4. ساخت حالات روحی

هر کس بر درگاه مسجد قرار گرفته می بایست در خود این حالات را ساخت نماید:

الف: اعتراف به ناتوانی

امام درست گو(ع) فرمود:

بر درگاه مسجد که رسیدی به ناتوانی، تقصیر و نیاز خویش در پیشگاهش اعتراف کن. (5)

تو همانند فقیرترین بندگانش باش. (6)

ب. شم لذت نسبت به عبادت

امام درست گو(ع) فرمود:

در‌حالتی که شیرینی مناجات و لذت همسخنی با اورا در خود مییابی به مسجد وارد شو که تو در امن و امانی و گرنه بر در مسجد. بمان ماندن مضطری که دستش از راه حل هاکوتاه شد‌ه‌است. شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد آفریدگار هر گاه صداقت تو‌را در تامین بردن به وی ببیند به دیده بخشش و بخشندگی به تو می‌نگرد و تو‌را به آنچه می‌خواهد و بدان شادمان میباشد غالب می‌دارد آن کریم و مهربان.

کرامت را برای بندگان مضطری که بر درگاهش می سوزند دوست می‌دارد (7) .

مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد...
ما را در سایت مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد دنبال می کنید

برچسب : مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , نویسنده : شهریار شاهان alzahramosqueahmedabadmashhad بازدید : 110 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 1:44

درب مسجد نباید پس از نماز بسته گردد. این افت مسجد میباشد. در خیلی از مسجدها نماز که خوانده می‌گردد، درب مسجد بسته میگردد. مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد توجیه شان هم این میباشد که ما نمی توانیم یک مسجد تبارک را با کولرها یا این که بخاری ها و لامپ های پر‌نور گشوده نگهداریم برای این که یک نفر می‌خواهد نماز بخواند. آری این صحت دارد، ولی شما می‌توانید در تراس مسجد، یک جایی را بگذارید منحصر نماز قرائتِ بعداز وقت جماعت. یک وقت کسی مسافر میباشد، رهگذر میباشد، میخواهد نماز بخواند. آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد درب مسجد می بایست گشوده باشد. غیر از صدای اذان نباید صدایی از مسجد پخش گردد؛ چه به نام مناجات، چه به نام پیش خوانی یا این که سحرخوانی. هیچ مرجعی اذن نمی دهد که شما پیش از اذان صبح عموم را از خواب بیدار نمائید. صرفا برای اذان میشود عموم را برای نماز از خواب بیدار کرد.

مساجد و مهم‌ترین بحران های فراروی ان

گزند شناسی مسایل فرهنگی مسجد

پای درد دل های مسجد؟!

لزوم خودداری از تشکیل داد مسجد تقلبی در ذهن خردسالان

مساجد، عرفان های کاذب و جریان های ضد فرهنگی

مسجد اصیل ترین فضاهای جمعی بر پایه معنویت

عمران و ابادانی مسجد
تشکیل داد یکی‌از مقر های اصلی شرعی یعنی مسجد دارنده بها و اعتبار والایی برخوردار‌است. امام درست گو فرمود: (مَن بَنی مَسجِدا بَنَی اللّه لَهُ بَیتا فی الجَنّهِ؛ کسی که مسجدی بسازد، خدا برای وی در پردیس منزل ای بسازد). این داستان و ده ها داستان دیگر نشانه می‌دهد. رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد که یکی جاری ساختن مستحب که بر ان تاکید فراوانی هم گردیده است، تشکیل داد مسجد میباشد. در کتاب های حدیثی، درباره این شغل نفیس و گزینه رضای معبود احادیث زیادی وجود داراست. در روایتی از نبی صلی الله علیه و اله امده میباشد: (مَنْ بَنَی لِلَّهِ مَسْجِداً وَ لَوْ کَمَفْحَصِ قَطَاهٍ بَنَی اللَّهُ تَعَالَی لَهُ بَیْتاً فِی الْجَنَّهِ؛ کسی که برای پروردگار مسجدی بسازد، گرچه همانند اشیانه کبکی[خرد] باشد. شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد معبود برایش منزل ای در فردوس می سازد). اما در‌این بین تاکید اسلام به تشکیل داد مساجد بی آلایش میباشد. رسول صلی الله علیه و اله مسلمان ها همواره درباره ی تشکیل داد مسجد نقش داشته اند و این شغل گران بها را از کارها اساسی خویش قرار داده اند. در میهن عزیزمان جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون شاهد ساخته شدن مسجدهایی قشنگ و والا بوده ایم؛ ولی مسیله ای که مدام گرفتاری بوده میباشد این میباشد که ایا تعداد مسجدهایی که تا کنون تاسیس شده است، کفاف این تمامی نمازگزار را می‌دهد؟ ایا در کلیه شهرها و روستاها و جاده های فی مابین شهری مسجد وجود دارااست؟ و اینکه کشوری به حجم و جمعیت جمهوری اسلامی ایران، به چه تعداد و به چه مساحت مسجد نیاز داراست؟

مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد...
ما را در سایت مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد دنبال می کنید

برچسب : مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , نویسنده : شهریار شاهان alzahramosqueahmedabadmashhad بازدید : 112 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 1:43

پویایی این میباشد که مسجد خویش را با وضعیت دوران هم‌تراز کند و  در هر فرصت نیاز متناسب آن عصر را برای مخاطبان خویش مهیا کند. مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد لازمه‌ی این پویایی، به کارگیری از ابزارها و طرز‌های هر فرصت میباشد که روضه خوان متشخص می بایست به آن اعتنا داشته باشند منزلت معظم رهبری می فرمایند«تبلیغ، یعنى رساندن. ابزار رساندن، به حسب وضعیت گوناگون میباشد. آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد یک‏ وقت است که شما مى‌‏خواهید چیزى را به اتاق بغلى برسانید؛ مى‌‏خواهد شد آن را در چنگ گرفت و به آنجا پیروزی؛ البته گاهى یک فرسخ مسافت است؛ گاهى تا آن طرف عالم بایستی بروید؛ گاهى عفاف و حجاب‌ها و دیوارها می باشد؛ گاهى از کوه‌ها و گردنه‌‏ها بایستی عبور فرمایید؛ گاهى آنچه را که بردید، طرف طوعاً و رغبتاً مى‌‏پذیرد؛ گاهى می بایست با لطایف الحیل آن را به وی بدهید؛ گاهى دیگرى آنجا ایستاده و نمى‌‏گذارد آن چیزى که شما بُجایگاه‏‌اید، به وی رسد. رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد براین اساس، تبلیغ گونه های و اقسامى دارااست. در هر شرایطى، شیوه‌‏ى رساندن به سیرتکامل‌‏یى میباشد. آن چیست که تشخیص مى‌‏دهد ابزار و طریق‌‏ى رساندن کدام میباشد؟ آن، خلاقیت و ذوق وسلیقه و درک و سرعت جابجایی شماست»( اداره پیوندها دبیرخانه شورای خوب حیطههای علمیه،1390،ص442).

در باب نوآوری، سلیقه‌ای که جایگاه معظم رهبری فرمودند نکاتی لازم به ذکر است:

الف) در جامعه‌ای که اکثر اوقات جوان ها بخشی از زمان ها خویش (در صورتیکه نگوییم کلیه) را در فضای مجازی به راز می برند، مسجد در‌حالتی که بخواهد پویا باشد نمی‌تواند نسبت به‌این دور و اطراف بی‌تفاوت باشد. شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد از گنجایش‌های آن به کارگیری نکند؛ تحت عنوان مثال شیخ با شخصیت میتواند با امداد دریافت کردن از جوانانی که در این باره تخصص دارا‌هستند برای مسجد تارنما یا این که وبلاگی پیاده سازی نمایند و کار‌های خویش را در آن منعکس کنند، ایرادات مسجد، محله و... را در آن پی‌گیری کنند. شیخ با شخصیت میتواند حتی از گنجایش کانال‌های اجتماعی نیز سود کرده و به پویایی نرم‌افزار‌های مسجد امداد کند.

مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد...
ما را در سایت مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد دنبال می کنید

برچسب : مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , نویسنده : شهریار شاهان alzahramosqueahmedabadmashhad بازدید : 106 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 1:50

اکثری از جوان ها بدین خیال و خاطر از مساجد غربت می نمایند که آن را مدام مکانی برای فغان، ارشادوراهنمایی و عبادت می‌دانند در حالیکه اسلام نقش مسجد را ضمن عبادت، مکانی برای یادگرفتن، یاد دادن و تربیت و شادابی جامعه معرفی نموده است. مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد چنانچه این روحیه شادابی و طراوت همپا با محافظت حریم های اسلام به مساجد برگردانده خواهد شد، مکانی برای رغبت جوان ها خواهد بود. اجرای اپلیکیشن های فرهنگی، آموزشی و هنری و برگزاری اعیاد اسلامی مثل قربان، نصفه شعبان، فطر، غدیر، میلادیه های ائمه اطهار(ع) و ... روح نشاط را به جامعه برمی گرداند.

۱۸- رسیدگی نیازهای روز جوان ها و پاسخگویی به آن ها در نرم‌افزار های مسجد

ه) خانواده

یک کدام از عامل ها اساسی در راستای برداشتن مسافت فی مابین مسجد و جوان ها و تولید رینگ عاطفی میان آن دو میباشد. این وظیفه والدین میباشد. آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد که نوپا را از به عبارتی اولِ کودکی با مسجد و ایفا فرایض فقهی مثل نماز و روزه آشنا نمایند که در آئین اسلام توصیه متعددی به آن گردیده‌است.

در احادیث آمده میباشد فرزندان خویش را از کودکی به نماز و روزه عادت دهید تا تقید به فرایض در بزرگسالی برای آن ها طاقت فرسا نگردد

در صورتی‌که والدین فرزند خویش را از کودکی به حضور در مسجد و قرائت نماز و عبادات عادت دهد، این سنت نیکو رفته رفته در ذهن طفل نقش بسته و با آن مأنوس می شود. مساجد نیز می‌توانند با برپایی نرم‌افزار های آموزشی و هنری او‌لین گام را برای ساخت این ارتباط عاطفی بردارند. رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد در مشاجره خانواده نیز مانند مباحث مطرح گردیده در حالتی‌که خانواده با برخی از مباحث روانشناسی رویش آشنا باشد متوجه میگردد که با فرزندان خویش در سنین متفاوت، برخوردهای خاصی بایستی جاری ساختن گیرد و برای مشغول نمودن آنان با مسایل تربیتی و اخلاقی خصوصا نماز، روشهای منحصر به فرد به عمل گرفته گردد.

مثلا: کودک ها در سنین تحت چهار سال شدیدا تاسی پذیر از بابا و مادرند، در‌این مجال شایسته ترین رویکرد تأثیر گذاری بر خردسال ها این میباشد. شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد که والدین اجرا فقهی را در حضور بچه ایفا دهند، تا وی این اجرا را چشم و سعی بر اجرا آن نماید، که در این حالت می بایست پدر و مادر تجهیزات ما یحتاج را در چنگ طفل قرار دهند و در همین مورد و برای عشق و علاقه مند کردن خردسال ها به مسجد بایستی خویش پدر و مادر مقید به نماز در مسجد باشند، تا این عشق و علاقه مندی در طفل تولید خواهد شد.

ولی هنگامی که خانواده عشق و علاقه خاصی برای حضور در مسجد نداشته باشند، مطمئنا عمل برای جذب نوجوان و جوانی که در‌این خانواده پرورش پیدا کرده طاقت فرسا خواهد بود. به این ترتیب می بایست برای جذب جوان ها و نوجوان ها به مسجد از به عبارتی اولِ معاش و کودکی فرزندان، سعی بر جذب خانواده ها خصوصا خانواده های جوان به مسجد گردد.

تا با حضور خانواده های جوان در مسجد با همگی روشهای نام برده و یادگرفتن آن‌ها در کیفیت تربیت فقهی فرزندان مورد حضور نوجوان ها و جوان ها در آجل مجاورت در مساجد  را مهیا سازیم.

بدین ترتیب این زمینه هم نقش بسیار مهمی داراست که خانواده ها هم آیتم فراگیری قرار گیرند، که‌این خویش بابی تازه می طلبد که خانواده ها را چه طور به مسجد بیاوریم و با نرم‌افزار های کاربردی و جالب، سعی بر یادگرفتن آنان در عرصه واکنش با همسر و کیفیت تربیت درست و فقاهتی فرزندان داشته باشیم. 

در دعوا خانواده امام جماعت می‌تواند با سرگرم نمودن خانواده ها در مباحث و همینطور یادگرفتن خانواده ها در‌این ارتباط، یک پل ارتباطی خیر در بین خانواده و مسجد ساخت نماید، تا به‌این واسطه جوان ها و نوجوان ها را جذب مسجد نمایند.

مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد...
ما را در سایت مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد دنبال می کنید

برچسب : مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , نویسنده : شهریار شاهان alzahramosqueahmedabadmashhad بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت: 2:06

در صورتی‌که تشکیل داد مسجد یعنی کعبه را به مجال بشر ع برگردانیم، سوابق تاریخی وجود مسجد هم زاد با تاریخ انسان میباشد. مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد این واقعیت تاریخی در آیه‌ها قرانی نیز موردتایید قرار گرفته میباشد. إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذي بِبَكَّةَ مُتوشهَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمينَ نخستين منزل اى كه براى عموم (و نيايش خدا) قرار داده شد، به عبارتی میباشد كه در سرزمين مكّه میباشد، كه مالامال بركت، و مايه هدايت جهانيان میباشد.[۷۵] در آيه فوق قرآن مى گويد در شرایطی‌که كعبه بعنوان قبله مسلمان‌ها تعیین شد‌ه‌است. آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد جاى تعجب نيست، زيرا اين نخستين منزل توحيد میباشد، و با سابقه ترين معبدى میباشد كه در روى زمين وجود دارااست، هيچ مركزى پيش از آن مركز نيايش و پرستش خدا نبوده، منزل اى میباشد كه براى عموم و بسود جامعه بشريت در نقطه اى كه مركز اجتماع و محلى پربركت میباشد تاسیس شده است.[۷۶] تاريخ و منابع اسلامى هم به ما مى گويد كه منزل كعبه بدست بشر ع ساخته شد و آن گاه در گردباد نوح آسيب ديد و به وسيله ابراهيم خليل تجديد سازه شد.[۷۷]

لیک نمود کارکرد رسانه ای آن را از فرصت ابراهیم ع می قدرت در احادیث نشان گرفت. در روايتى در تفسير"على بن ابراهيم" مى خوانيم هنگامى كه ابراهيم دستورى اعلان حج را دريافت نمود. رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد پهنا كرد خداوندا، صداى اینجانب به گوش عموم نمى برسد! خداوند به وی فرمود: عليك الاذان و على البلاغ! تو اعلام كن و اینجانب به گوش آنان مى رسانم! ابراهيم بر محل "منزلت" برآمد، و انگشت در گوش گذارد و رو به سوى شرق و غرب كرد و صدا زد: ايها الناس كتب عليكم الحج الى البيت العتيق فاجيبوا ربكم، اى عموم حج منزل كعبه بر شما درج شده، دعوت پروردگارتان را اجابت كنيد. و معبود صداى اورا به گوش همگان حتى كسانى كه در پشت پدران و رحم مادرها بودند رسانيد، و آن‌ها در جواب گفتند: لبيك اللهم لبيك...نکته قابل توجه آنکه خویش حق اولویت تاریخی در نگاه قرآنی قابل تجلیل میباشد. با این رویه، مسجد همچنان رسانه رفیعتر خواهد بود. شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد چون در آيه ۹۶ آل عمران، نخستين فضيلتى كه براى منزل كعبه ذكر شد، به عبارتی سوابق ممتد و طولانى آن میباشد.

مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد...
ما را در سایت مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد دنبال می کنید

برچسب : مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , نویسنده : شهریار شاهان alzahramosqueahmedabadmashhad بازدید : 105 تاريخ : پنجشنبه 14 مهر 1401 ساعت: 1:14

ازجمله کارکردهای اصلی مسجد، درراستای تحکیم خانواده، تشویق مسلمان ها به همسرگزینی، تزویج، سفارش همسر مطلوب، فرخوانی برای مراسم وصلت، تلاوت خطبه و صیغه ي عقد میباشد. مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد روایت خطبه خوانی و اجرای عقد نکاح حضرت علی (علیه السلام) و فاطمه (درود الله علیها) و نیز فراخوانی مراسم تزویج وی شنیدنی میباشد. علی (علیه السلام) می‌فرماید. آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد که نبی معبود (صل الله علیه و آله) به اینجانب فرمود: ای علی! برای اهل خویش غذا بافضیلتی تدارک ببین؛ گوشت و نان از سوی ما و رطب و روغن از سوی تو تنظیم خواهد شد؛ آن‌گاه فرمود: ای علی! برو و کسی که را خواستی دعوت کن. اینجانب به مسجد آمدم و آن جا پر از صحابه بود؛ ولی رودربایستی کردم گروهی را دعوت کنم و جمعی را واگذارم. ازاین رو، ندا دادم: عموم! به ولیمه ی فاطمه (درود الله علیها) بشتابید و عموم پذیرفتند. اینجانب از کثرت عموم و کمبود خوراک رودربایسی کردم. فرستاده (صل الله علیه و آله) متوجه قصه شد و فرمود: علی جان! اینجانب برای برکت یافتن ولیمه ی تو دعا می‌کنم.

مسجد و تداوم خانواده (تهیه روابط، برطرف کردن اختلاف ها)

در حین رسول اکرم (صل الله علیه و آله)، مسجد حمایت کننده خانواده های مسلمان بود؛ به ویژه خانواده های رزمندگان و ایثارگران. وی گاه با اصحاب خویش، آن گاه خروج از مسجد، نزد خانواده های شهیدان، جانبازان و بیماران می‌رفت. در صورتی مهاجر یا این که انصاری به مسجد نمی آمد. رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد فرستاده (صل الله علیه و آله) سراغش را می گرفت و در‌حالتی که نیامدنش به مسجد ارتفاع می‌کشید، با اصحاب به دیدن وی و خانواده اش می رفتند. ازجمله رویکرد های آموزنده ی رسول (صل الله علیه و آله) این بود که دربین اصحاب خویش از آنها دلجویی میکرد و آن‌ها را در حل اشتباهات ملازمت و همراهی می‌کرد. اصحاب - هم مهاجران و هم انصار - هرازگاهی از قوت و ضعف همسران و فرزندان خویش در مسجد نکته هایی درمیان می گذاشتند و فرستاده (صل الله علیه و آله) به تناسب آن‌ها در فراگیری و تربیت اصحاب می کوشیدند. شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد برای مثال مردی به محضر پیامبر معبود (صل الله علیه و آله) آمد و بیان کرد: «یا این که پیامبر الله! اینجانب همسری دارم که هرگاه وارد منزل می‌شوم، به استقبالم میاید و زیرا می‌خواهم از خانه خارج روم، من را بدرقه می نماید. هرگاه منرا ناراحت ببیند، میگوید: چه چیز تورا غمگین کرده؟ چنانچه برای هزینه های معاش اندوه، مطمئن باش که دیگری (خدا) عهده دار آن میباشد و در حالتی‌که برای آخرت [و دغدغه های قبر و قیامت] غصه میخوری، آفریدگار اندوهت را زیاد نماید (و می بایست اینگونه باشی). نبی معبود (صل الله علیه و آله) فرمودند: آفریدگار روی زمین کارگزارانی دارااست و این زن یکی‌از آن هاست. برای وی نصف جایزه شهید به حساب آورده می شود».

مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد...
ما را در سایت مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد دنبال می کنید

برچسب : مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , نویسنده : شهریار شاهان alzahramosqueahmedabadmashhad بازدید : 96 تاريخ : جمعه 8 مهر 1401 ساعت: 1:23

در مساجد معمولاً تیپ خاصى از عموم و حتى گاه تیپ ویژه اى از متدینان و خیر کلیه آن ها حاضر  مى شوند که عدم حضور بسیارى از آن ها خیر از روى بى تفاوتى که به جهت وجود برخى محدودیت هاى فرهنگى مى باشد. مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد که بازدارنده پذیرفته شدن آن‌ها بین مسجدیان میباشد. در واقع بسیارى از مساجد عملاً به نوعى پاتوق براى طبقه اى از عموم بدل گردیده. آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد که ناخودآگاه دیگر طبقات جامعه را به تعریف و تمجید جایگزین هاى دیگرى براى مسجد وا مى دارااست. مسجد به منزله منزل پروردگار می بایست پناهگاهى مطمئن و ایمن براى همگی بندگان وی باشد ولو برخى از آن ها در زمره اهل معصیت تلقى گردیده. رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد حتى اثر ها آن بر صورت و شمایل آن‌ها آشکار باشد. اما پر‌نور میباشد که مورد گشوده و آزاد براى حضور این مجموعه نباید به تأیید خوی آن‌ها بیانجامد؛ ولی آن‌ها نیز تحت عنوان بندگان پروردگار حق حضور در منزل وی و کمپانی در شعایر مذهبى را دارا‌هستند؛ همانطور که آدم ها از منظر آئین اسلام در هرحال و در هر فرصت و جای اذن دارا‌هستند. شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد با خداى خویش بدون واسطه و بى پرده حرف گویند. بدین ترتیب هر انسانى هرگاه عزم نماید که در گردآوری مؤمنان با خداى خویش اعلام کرد وگو نموده و یا این که حتى از روى کنجکاوى قصد اگاهی یافتن از آداب و شعایر مسجدیان داشته باشد می بایست بتواند با آزادى مجموع و فارغ از نگرانى از برخورد اهل مسجد به مراد خویش نایل گردد. جذاب اعتنا آن که در برخى اماکن مذهبى، قوانینى براى منع از حضور برخى اشخاص تدوین گردیده و حتى همگی قشرها متدینان نیز حق حضور در آن اماکن را ندارند؛ از باب نمونه مى اقتدار از زیارتگاه ها اسم پیروزی که معمولاًورودبانوان فارغ از چادرحتى درصورت برخوردارى ازپوشش به طور کاملًاسلامى ممنوع میباشد.
مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد...
ما را در سایت مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد دنبال می کنید

برچسب : مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , نویسنده : شهریار شاهان alzahramosqueahmedabadmashhad بازدید : 89 تاريخ : دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت: 17:35

در اینجا، ما به سه طریق عقلانی، عرفانی و هنری اشاره میکنیم: طرز استدلالی و عقلانی : در طرز استدلالی که برای تهیه و تنظیم و تبیین پاراگراف‌های فقاهتی و جواب به شبهه‌ها استعمال میشود، سه نکته وجود دارااست. مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد نکته‌ی اولیه: چنانچه پذیرفتیم که مقصود از به‌کارگیری روش‌ی استدلالی و فلسفی، یادگرفتن آئین، تنسیق پاراگراف‌های فقهی، تبیین آنها و پاسخگویی به شبهه‌ا میباشد، نباید با اجرا این طرز در ادامه ایجاد ایمان، ارتقاء تقوی و بشر‌سازی باشیم؛ به این ترتیب نباید از اینگونه کسی توقع داشت نماز شب بخواند. با این طرز سه مقصود دنبال میشود: ابتدا اینکه شخص مردد، منکر یا این که نامؤمن، مؤمن می گردد. آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد دوم اینکه شخص مؤمن ایمانش تقویت میگردد و درنهایت ایمان فرد مؤمن کاهش نمی‌یابد و سست نمیشود.
نکته‌ی دوم: این نحوه مخاطبان خاص دارااست و عامه‌ی عموم را دربرگیرنده نمی شود. در صورتیکه به تاریخ سخن و فلسفه نگاه کنیم، می بینیم این‌سیرتکامل مسائل، مباحث، فکر‌ها و طریق‌ها مخاطبان محصور داشته‌ میباشد و صرفا توده‌ای از اهل ذوق و سلیقه یا این که نخبگان را مشتمل بر گردیده است. به این ترتیب، متولیان این دستور بایستی از سرایت کردن سوژه‌های عقلی و فلسفی به سطح همگانی دوری نمایند. رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد نکته‌ی سوم: در جواب عقلی و فلسفی به شبهه‌ها، می بایست به‌این نکته اعتنا داشت که شبهه‌ها در هر عصر‌ای متفاوتند؛ براین اساس بخشی از کارایی متولی این فرمان می بایست صرف شناسایی شبهه‌ها و سؤال‌ها گردد و آنگاه بااستفاده‌از منبع‌های اصیل فقهی و دلیل‌های پایدار عقلی به آن ها جواب دهد. شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد شیوه عرفانی: عارفان به‌سیرتکامل‌ای به طور کاملً غیر وابسته و متمایز آیین و معارف را یادگرفتن میدهند. این یادگرفتن اَشکال مختلفی دارااست: گاهی غیر رسمی، گاهی عملی، در بعضا مفاد نظری و گاهی هم به‌شکل ادیبانه و بسیار مؤثر و بانفوذ بوده میباشد؛ بدین‌ادله‌که عرفان با دل و جان آدمی ارتباطی مهربانانه داراست و آنچه با داخل و قلب آدم صورت گیرد، تأثیرش بیشتر میباشد. 
در شیوه عرفانی بایستی به دو نکته اعتنا کرد: در آغاز اینکه امروزه نحله‌ها و فکر‌های غیردینی بسیار متنوعی - مثل عرفان بودا، عرفان چینی، شینتو و عرفان سرخ‌پوستی - ترویج یافته میباشد؛ بدین ترتیب از یک سو، نیاز به عرضه‌ی عرفان ناب اسلامی فزونی یافته میباشد و از سوی دیگر، ورود به‌این مسیر گام‌گذاشتن بر کناره‌ی دره‌ای عمیق میباشد و بایستی احتیاط کرد. نکته‌ی دوم اینکه در عرفان اسلامی، در کنار صحبت‌های بلند و نورانی، سخنان کثیف معدود وجود ندارد؛ به این ترتیب می بایست در تشکیل سخنرانی‌ها و نشست‌های عرفانی توجه کرد تا عرفان ناب را با پالایش درونی به‌دست آورد. 
۳. نحوه هنری
شیوه هنری پوسته‌های مختلفی دارااست و می‌قدرت برای آن مثال‌های متعددی اظهار کرد؛ ازجمله لهجه روایت و کتاب داستان. در قرآن به این‌شیوه بسیار اعتنا گردیده است. بیش تر از ۷۰ داستان در قرآن آمده میباشد که ۱۵۰۰ آیه میشود و ۲۷ روایت درخصوص انبیای الهی میباشد. 
در عنایت لهجه داستان و کتاب داستان در طریق هنری، می‌اقتدار به‌این مثال‌ها اشاره نمود: 
شاهد نخستین: قرآن کریم ومهربان به ما میگوید که می‌قدرت مسائل اعتقادی را محسوس کرد و در پوسته مقوله‌های هنری به مخاطبان عرضه کرد. این صحیح به عبارتی کاری میباشد که امروزه بیگانه‌ها اجرا می دهند. اثرها اشخاصی زیرا سارتر، بکت، کوندرا، اونامونو، کوئیلو و ده‌ها مولف‌ی دیگر شایسته ترین شاهد این مدعاست. برنامه خردسالان‌هایی نظیر «دوقلوهای افسانه‌ای»، «پینوکیو» و «ای‌کیوسان» نتیجه ها یک فرهنگ وتمدن میباشد. دوقلوها این فکر را به کاربر القا می‌نماید که اتحاد دو ناهم‌محصول و تمرکز آن‌ها توان می آورد که خلاصه‌ی درنگ بوداست، برنامه کودکان پینوکیو زمان‌ای از سیروسلوک و عرفان مسیحیت را علامت میدهد و کارتن ای‌کیوسان‌ تداعی‌کننده‌ی عرفان یوگاست.

 

مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد...
ما را در سایت مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد دنبال می کنید

برچسب : مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , آدرس مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , رزرو مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , شماره تلفن مسجد الزهرا احمد‌آباد مشهد , نویسنده : شهریار شاهان alzahramosqueahmedabadmashhad بازدید : 89 تاريخ : شنبه 2 مهر 1401 ساعت: 0:41